Thursday, February 8, 2007

Vägen hem

Nu har jag hittat boende! Japp - jag bor med två andra studenter, en landsmaninna (tysk :-D) och en från Peru. Dom är jättegoa o trevliga och jag tror att jag kan komma att trivas här. Trivseln störs dock för tillfället av en magsjuka som jag dragit på mig. I natt tyckte kroppen tydligen inte att jag skulle behålla nånting och sa ifrån. Det enda jag kan tänka mig att det beror på är vattnet och den annorlunda bakteriefloran.
Så idag ska jag bara stanna hemma och ta't lugnt. Kollar för tillfället på dubbade vänner-avsnitt. Annars är det mest skit på tv, som tex "La casa de tú vida", vilket är spanska BigBrother. Igår kollade jag på Turtles - det var länge sen! Annars är nyheter det enda man kan kolla på, där alla i och för sig bara pratar om Erika Ortiz, en prinsess-syster som begått självmord eller blivit mördad. Snackar dom om det hemma också?
Börjar hur som installera mig i min nya fina lägenhet och dess omgivning. Igår såg jag en grabb som misstänkt mycket såg ut som en Betisspelare som kom ut ur huset mittemot- måste ta reda på mer om detta. Och Betis gör det såå mycket lättare att känna sig hemma i denna stad; det finns inte ett hus i stan som inte har minst en Betisflagga hängande från nån balkong. Saken är den att klubben i mitt hjärta (näst Bajen, såklart) fyller hundra år i år, vilket ska firas, och därför har man producerat vissa jubileums-prylar. Flaggan, som jag naturligtvis ska skaffa så fort jag kan resa mig utan att må tokilla, är en del av denna kollektion.
Vale, nu ska jag sova mig frisk!
Ha luego

No comments: