Friday, February 2, 2007

Sömnlös i Sevilla

Ryanair landade tidigt - en halvtimme före utsatt tid. Men vad hjälpte det när planet sedan körde omkring pa den gigantiska flyplatsen i en halv evighet och min övertygelse om att vi skulle missa nattbussen till Sevilla fran andra sidan stan blev definitiv. Men icke! Väl inne kom väskorna bums och taxin tog inre ringvägen direkt till bussen.
Vi rullade iväg upp och ner i bergen. Halvslumrandes växte känslan inom mig att jag hade kommit hem. Magknipet fran flygresan tynade sakta bort och kvar var bara ett lugn och en lyckans leende.
Mycket sömn blev det dock inte och ankomna till Sevilla var vi riktigt trötta och hungriga. Tog en dyr hotellfrukost mittemot el corte inglès och begav oss sedan mot universitetet.
Fick kontakt med en tjej fran Wien, tva tyskar och tva fransyskor. Drack en cafè con leche i cafeterìan innan vi drog till Wien-tjejens hostel och checkade in i hennes trebäddsrum.
Resten av dagen har varit trött och regnig och utan lycka i lägenhetsjakten. Och var är Sr Tinnert, undrar en förtvivlad Klas.
Imorn fortsätter äventyret, ska pa träff med Kickis vän Andrea, som verkar vara en riktigt trevlig (fotbollsintreserad) prick.
To be continued...

1 comment:

Unknown said...

Hej G!
BLir sa stolt nar jag laser. Nu far du se hur det ar att ta dagen som den kommer...(lite som jag gjort)

Det kommer att bli som hilma bra. Jag bara vet det.
Ta hand om dig.
Jag alskar dig.
Puss och kram
Det andra g:t