Monday, March 19, 2007

Valladolid!

Hola!
Då var en till helg på annan ort ”avklarad”. Den här gången blev det Valladolid och Paddy’s day med Kajsita o Solvej! Bestämde mig på torsdagen att jag skulle ta bussen två timmar senare, slängde ihop lite prylar i ryggsäcken och begav mig till busstationen. 10,5-timmarsresan, som tog mig genom nästan hela (eller i alla fall mer än halva) Spanien, bjöd på ett varierat, ibland mycket fascinerande, landskap, genom byar och städer. Finast av det jag såg var nog Placencia, Salamanca och bergsbyn Béjar.
Men allra fiiinast var ju självklart Valladolid och dess invånare(blinkblink, Kajsa)! Tillbringade fredagsförmiddagen med att börja skriva min lilla hemtenta som jag måste skriva till måndan, i väntan på att brudarna skulle komma hem från sin lektion. Efter det blev det fika o shopping med Kajsa. Och mitt under den turen hände något väldigt konstigt: vi gick in i en liten accessoar-affär och så helt plötsligt hörde vi att dom spelade Boten Anna på Svenska! Vilka är oddsen?! Det var knasigt.
Kvällen blev öl o dagen efter lite seg, men som vårt nygrundade motto löd: ”Det finns inga ursäkter, bara öl”, bakade vi likväl pizza innan utgång var på agendan igen – det var ju Paddy’s day! Vi hängde på Dublin Bay - favoriten i området och drack till oss gröna Guinnes-mössor, 2 Guinnes=1 mössa (inte jag, jag drack bara en halv klunk och det räckte.. uuuih!). Efter några timmar var vi alla glada i hatten (haha) och bestämde oss för att gå vidare till en liten klubb nästgårds. Måste sett fruktansvärt kul ut när ung. tio pers stövlar in på en klubb, alla i likadana gröna hattar! Musiken dom spelade var väldigt nostalgisk för en del av oss – underbart kul o vi dansade tills iaf jag var trött (inte minst på musiken) så vi gick hem (dom bor ju på partygatan nr 1, så det var nära!)
Bussresan hem nästa dag gick lite fortare, fast var lite tristare då Bajen ju förlorade under tiden. Vi kan, kan, kan inte vinna den finalen. Och jag som hade lovat åka till Götgatan om vi vann (så säker var jag).
Så undra var jag hamnar nästa helg? Då är ju dessutom min älskling här!

2 comments:

Anonymous said...

Kalmar tar guld i år.

Tänk att man skulle få läsa det här först! Notera.

Ses på onsdag, hottie!

Keyser Soze said...

haha! Kalmare guld? Knappast.. MFF vinner. Du läste det här först! ;-) Annars var det sjukt kul under helgen mumin!
kramar k